Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 27 Μαΐου, στις εγκαταστάσεις της Airbus Helicopters, στο Marignane της Νότιας Γαλλίας, παρουσία της υπουργού Άμυνας της χώρας κας Florence Parly. Πρόκειται για το νέο ελαφρύ επιθετικό και γενικής χρήσης ελικόπτερο που θα εξοπλίσει και τους τρεις Κλάδους των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων αρχής γενομένης από το 2026, αντικαθιστώντας πέντε συνολικά παλαιότερους και διαφορετικών κατηγοριών τύπους ελικοπτέρων!
Το Η-160M προέρχεται από το δικινητήριο Η160 της Airbus Helicopters και στη στρατιωτική του μορφή θα κατασκευαστεί σε 169 μονάδες. 80 προορίζονται για τον Γαλλικό Στρατό ο οποίος θα αντικαταστήσει τα γηραιά Gaselle, Alouette III και Dauphin, άλλα 49 για τη Γαλλική Ναυτική Αεροπορία η οποία με τη σειρά της θα αντικαταστήσει τα Panther (έκδοση του Dauphin) και άλλα 40 για τη Γαλλική Αεροπορία, η οποία θα αντικαταστήσει τα μονοκινητήρια AS550 Fennec.
Το πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου ελαφρού επιθετικού/γενικής χρήσης ελικοπτέρου των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων που θα ονομάζεται Guepard (Cheetah), ξεκίνησε με την πρώτη αυτή παρουσίαση ομοιώματος σε φυσική (1 προς 1) κλίμακα, αντί για το έτος 2022 που ήταν προγραμματισμένο. Απώτερος στόχος είναι η έναρξη της παραλαβής μονάδων παραγωγής μέσα στο 2026 αντί του 2028-2029.
Η δέσμευση της γαλλικής κυβέρνησης για την χρηματοδότηση του Joint Light Helicopter (Hélicoptère Interarmées Léger – HIL), όπως επίσημα ονομάζεται, έχει υπολογιστεί ότι θα εξοικονομήσει 100 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος χρόνου πενταετίας, μόνο από κόστη συντήρησης και υποστήριξης!
Τα ελικόπτερα και των τριών Κλάδων των γαλλικών ΕΔ θα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με προηγμένο θάλαμο διακυβέρνησης νέας γενιάς, κινητήρες υψηλής ισχύος τύπου Arrano με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ταυτόχρονα και στροφείο με πτέρυγες σχήματος μπούμερανγκ στα ακροπτερύγια, που διασφαλίζουν ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Ο εξοπλισμός αποστολής φυσικά θα διαφέρει καθώς ο Γαλλικός Στρατός θα αξιοποιήσει το H-160M Guepard σε ρόλους επιθετικής αναγνώρισης, εγγύς υποστήριξης, αεροδιακομιδής τραυματιών και μεταφοράς ειδικών δυνάμεων καθόλη τη διαρκεια του εικοσιτετραώρου.
Η Ναυτική Αεροπορία σε ρόλους εναντίον σκαφών επιφανείας, από αέρος κάλυψης φίλιων σκαφών και αποστολές έρευνας και διάσωσης και η Αεροπορία σε ρόλους έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς ειδικών δυνάμεων και συγκέντρωσης πληροφοριών (Intelligence).
To γαλλικό πρόγραμμα HIL είναι, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, χαρακτηριστικότατο δείγμα του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζεται το ζήτημα “ομοιοτυπία” στις τάξεις των ενόπλων δυνάμεων πραγματικά προηγμένων χωρών, οι οποίες συνδυάζουν επιχειρησιακή απόδοση με σημαντικές οικονομίες κλίμακας μέσω της περιστολής του κόστους συντήρησης και υποστήριξης (κοινά εγχειρίδια και εκπαιδεύσεις συντήρησης, κοινά ανταλλακτικά και αναλώσιμα κοκ).
Και φυσικά προκαλεί τη σύγκριση με τη χαοτική ελληνική πραγματικότητα… ΝΗ-90 για την Αεροπορία Στρατού, Super Puma για την Πολεμική Αεροπορία, και S 70 Αegean Hawk για τη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού, χωρίς να επεκταθούμε σε αναφορά στους πέντε (!) διαφορετικούς τύπους ελικοπτέρων που αξιοποιούν το Λιμενικό Σώμα, το Πυροσβεστικό και η Ελληνική Αστυνομία…
Πηγή: Defencepoint
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου