Πριν περίπου 48-72 ώρες, η Ισραηλινή αεροπορία για ακόμα μια φορά στην ιστορία της πέτυχε την εξουδετέρωση ενός σημαντικού στόχου.
Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες από ανοιχτές πηγές αυτή τη στιγμή στη Συρία υπάρχουν 5 Κινέζικα ραντάρ YJ 27 που έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν στελθ μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς όπως το αμερικανικό μαχητικό F35. Ένα από αυτά τα ραντάρ ήταν στο αεροδρόμιο Δαμασκού κι απ' ότι φαίνεται από φωτογραφίες κατασκοπευτικού δορυφόρου, είναι πλέον παρελθόν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι καταστράφηκε είτε από επιδρομή Ισραηλινών F35 είτε από το νέο Ισραηλινό "καμικάζι" UAV Mini Harpy για το οποίο γράψαμε πριν λίγο καιρό στο ιστολόγιο μας (βλέπε http://elliniki-amyna.blogspot.com/2019/02/uav.html ), συμπτωματικά περίπου την ίδια ώρα που γίνονταν η Ισραηλινή επιχείρηση. Μπορεί να έγινε συνδυασμός και των δύο αυτών οπλικών συστημάτων.
Οι μικρές αποστάσεις στην συγκεκριμένη περιοχή(Ισραήλ-Συρία-Λίβανος) δίνουν την δυνατότητα προσβολής στόχων στο συριακό έδαφος ή ατον Λίβανο με το αεροσκάφος – φορέα των όπλων να βρίσκεται ακόμα εντός ισραηλινού εναέριου χώρου.
Επίσης, ένα ραντάρ(κάθε τύπου) αεράμυνας μπορεί να τροφοδοτηθεί με ψευδοστόχους- δολώματα, θολώνοντας έτσι την εικόνα που παρέχει στα αντιαεροπορικά συστήματα τα οποία θα πρέπει να έχουν και ανθεκτικότητα στα αντίμετρα του εχθρού για να μπορεί να διατηρείται ο εγκλωβισμός του στελθ μαχητικού. Η Ισραηλινή πολεμική αεροπορία από τη μεριά της έχει αποδεδειγμένη ικανότητα χρήσης ψευδοστόχων.
Και τέλος, ακόμα και αν υποθετικά το ραντάρ όντως μπορούσε να δει τα ισραηλινά F-35 αλλά από όχι αρκετή απόσταση ώστε ο παρεχόμενος χρόνος προειδοποίησης να είναι αρκετός για την υπόλοιπη αεράμυνα, ή αν τα αεροσκάφη είχαν προσεγγίσει από τομείς όπου η αεράμυνα δεν θα μπορούσε να καλύψει, τότε στην πραγματικότητα η μόνη του χρησιμότητα θα ήταν ως ένας στόχος πολυτελείας για την ισραηλινή Αεροπορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου